Wednesday, December 7, 2011

Sedarlah wahai perempuan. Bagi lelaki, ingat kamu juga ada saudara perempuan!

salam muslimah yang cute, and also muslimin yang macho,

are you muslimah or in malay 'wanita ISLAM'?
oke, sesuai sangat baca entry omel hari ni,
ehhh, jangan takut, tak da pape pun, biasa-2 je

oke, bagi kaum muslimin, or in other word lelaki ISLAM,
korang boleh baca jugak, 
sebab?
sebab... korang ada mak?
korang ada adik perempuan atau kakak perempuan?
korang ada isteri?
korang ada saudara perempuan?

kalau korang ada, meh baca sini,

sebab kamu juga bertanggungjawab untuk menyampaikan semua ini kepada saudara mara perempuan kamu, insyallah. . .

Firman ALLAH S.W.T ~
"Hai anak adam peliharakanlah diri kamu serta ahlimu dari api neraka,
dimana bahan pembakarannya ialah manusia & batu- batu




Wahai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang. 

Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.



oke, dalam al-Quran Allah dah berfirman bahawa, setiap yang bergelar ISLAM itu perlu lah menutup aurat
baik lelaki mahupun perempuan,
kerana kedua-duanya mempunyai aurat
korang sendiri pun dah tahu kan, mane yang bole mane yang tak bole?

mesti tahu kan?
BOHONG kalau tak tahu!
aku memang marah betul kalau yang tahu tu tapi sajaa suka sangat kan buat-buat tak tahu

kalau yang kat JOHOR, 
cofirm korang ada pergi sekolah agama kan?
kalau yang negeri lain,
sistem pendidikan negara pun dah mewajibkan kita untuk belajar
PENDIDIKAN ISLAM

if tak tahu pun sekarang dah maju
tv dah keluar ceramah,
internet, ustaz bagi ceramah masuk you-tube tu derr,
pandai-2 la derr

dah tu?
maseh buat tak tahu,
maseh buat tak paham?

sakit mata aku tengok korang
dok tenggek kat moto sampai nampak underwear korang
PINK tuh!
sakit mata!

aku sebenarnya bukan ape, aku kesian
kesian kat korang, aku tak nak korang kene tanggung kat akhirat

tuu, ni dia azab nya,
NERAKA!





aku pun tak nak lah kat akhirat nanti aku kene jawab kenapa tak seru korang ke arah kebaikan?
aku tak nak semua tu

aku kesian 
kat korang yang dah penat wat amal ibadat banyak-2
korang yang pahala tu banyak,
korang yang memang ingin menempah syurga kelak,
korang yang taat perintah Allah,
yang telah dihitung, dihisab amalannya di akhirat kelak,
tak dapat masuk syurga,

sebab, tuuu,

sebab ada nya saudara korang,

orang sekeliling korang tak menutup aurat

sebab korang terluupa untuk menegur mereka

sebab korang buat-buat tak nampak apa yang mereka buat,

sebab korang fikir kubur lain-2

sebab korang fikir, 'yang penting aku'

sebab korang ingat korang akan lepas,


tapi korang silap,
sebab. . .
ISLAM menuntut kita menyeru ke arah kebaikan dan mencegah kemungkaran

wallahualam. . .

No comments: