Saturday, June 2, 2012

Our experience- KREW HOMELESS

hai dude, peeps,
tengah mood nak update blog, 
eventhough saked kan,
tak pe azrin tough! semuanya harus settle.

see, betapa gagah perkasa nya aku, 
sampai keluar semua urat semata-2 nak pegang helang yg lg tough dr aku tuh

huhu,
oke, nak di jadikan cerita, pada..... (tak ingat tarikh, tapi bulan 4)
merupakan tarikh rasmi pulang bermalam untuk semua warga MRSM AG
* doktor nizam yg treat aku kata
 "eh dah ade MRSM kat alor gajah ye? dulu doktor kat MRSM Muar, 
tapi time tu AG tak de lagi, yg ade terendak nan jasin,taniah laa dek sebab jd harapan nusa dan bangsa" , amboi, ceramah pulak doktor oitt

wateva laa doc,
oke, back to story oke,
kami pun dengan muka yang tersangat sedeh
terpaksa laa menumpang di hostel nihh,
actually semua orang gembira sebab bila semua orang balek,
kami laa raja kat maktab tuh,
bilik rek dah dijadikan rumah setinggan kami,
pokok 'sakura' merupakan tempat kami berangan-angan sambil menghirup udara yg segar
time tuh bajet hindustan je,
nyanyi-2 , menari dgn lagu hindustan bajet nak wat soundtrack filem 'HOMELESS' je.
yg paling best part tgk movie,
oke, kami tgk movie mmg tak ingat dunia,
house of wax, kabhi kushi kabhi gham,
mujhse dosti karoge ( cerita ni sumpah nak terbilat aku nyebut nye)
yg paling tak disangka FRIENDS FOR BENEFIT
oke, adek2 kakak yg underage, jgn pandai-2 nak google or nak carek kat youtube cerita ni
kang kene marah dgn ibubapa sekalian, jgn salahkan kami yg ngajar nye.

oke,, mehh bercerita sambil layann gambar oke,
 
pada asalnya,
kami semua telah bersiap dengan luggage masing-2
menunggu private driver kami sampai,
actly ni baru turun airport Batu Berendam.
hahaha

tetiba, masing-2 dikatakan terkandas kerana hal yg tak dpt dielakkan.
so, masing-2 hampa dan kecewa
segala destinasi impian tersebut hanya dipendam dalam hati, huhu


dengan hanya berbekalkan
PHD pizza, and roti gardenia (dalam beg plastik yg mak pak korang dpt kat pasar)
kami pun menjalani hidup dengan ceria, semua maseh tersenyum gembira,
oke, memperkenalkan :
KREW HOMELESS

from left:
MEJAR DR. Auni Zulfaka
TAN SRI Azrin Zainal
PROF. Ummul Farwah
MASTER CHEF Fazera Rosli
DATUK Ir. Aqilah Hassan
PEREKA FESYEN TERKEMUKA DATIN Azra
KAPTAIN KAPAL AIR ASIA, KAPTAIN Isyan Farahin
*tak de dalam gambar:
ARCHITECT TERKENAL, Ar. Asnidar
CEO MAYBANK, DATUK SRI Sazlin Affina
OPTHAMOLOGIST, DR Najwa Anis





kami berarak menuju satu destinasi yg tak pasti,
banyak bekalan kami bawa,
takut sesat ditengah jalan,



tikar ajaib pun kami bawa
mana tahu boleh terbang
bole bawak kitorang ke destinasi pilihan

"assalamualaikum nek,
cucu tumpang lalu,"


laa, rupanya promoter jualan langsung
jual pinggan cap DS.
amboi sedapnya rembat pinggan DS kang melayang pinggan tuh wak lu baling kat korang








suka nya merekaa
terubat seketika rindu pada mak abah kat umah
walau dalam hati aku, hurrrmmmm





hilai tawa mereka melenyapkan segala duka
mereka lah kawan yg mengajar aku erti kehidupan
mereka bersama aku untuk mengorak langkah ke hadapan
mereka mengajar aku ketawa TAK HINGAT DUNIA
hahaha




makanan yang sedikit dikongsi bersama
kami kawan
sharing is caring
so dah mcm family,
semua dapat rasa, walau sedikit, ia tetap bermakna

mereka mengajar aku erti bersyukur.
walaupun kami bukan lah kekurangan makan
tapi, 
apa yg ade aku tetap syukur
(sometimes merungut jugak bila DS masak mcm hape)
tapi aku cuba untuk akur dan bersyukur.

allah berfirman didalam alquran, barangsiapa yang bersyukur akan aku tambah.


di surau
see, betapa lengang nya surau pada malam tersebut
aku berbangga kerana aku antara manusia yg mengimarahkan surau pd mlm itu
yang lain?
tak tahu,,,

pada malam tu jugak, kami ade jamuan BBQ
thanks to mr.fezali
and DS juga telah ditender baru,
lihatlah pekerja nya yg sangat peramah
pastinya menu juga thumbs up laa
liciinnn bebbbb



see, mesra kann





semua org kata kan ia sedap,, ummppphhh laa

dann, kami semua krew homeless 
sangat merindui this memorable moment
kalaw bole nak terus takluk maktab tuh
tak nak bagi orang laen balek,
tapi nak wat cem mane
kami ade misi yg lagi besar lepas nih
SPM 2012

misi kami
BEAT PKP!
AG NO. 1

No comments: